Unna dig mer tid ensam!

Hejsan på er!

Hur har ni det denna Fredagkväll!
Mina planer var ikväll att hänga på Tiki Room men det blev inte så!
Ska se på Mad Men äta choklad och läsa Le Clézio..hmm kanske inte blir så dumt endå!

Så länge jag kan minnas har jag uppskattat att vara ensam jag trivs bäst att shoppa på egen hand, ta promenader ensam runt djurgården, filmkvällar själv och ta en latte på ett mysigt café med en bra bok som sällskap.
Ensamheten är underskattad vi alla behöver stunder ensamma.

Men självklart är det  mysigt att träffa sina vänner med men vart jag vill komma är att ta bort tabun av att sitta ensam i biosalongen exempelvis.
Jag kommer starlt ihåg en fd. gymnasiekompis ( som jag för övrigt inte har någon kontakt med ) som påpekade vid flera tillfällen " hur kan man gå på bio själv?! ", "Han kan inte ha många vänner när han sitter och fikar ensam", " varför vill man åka på semester själv?"
Nu på senaste tiden har jag insett hur osäker och och otrygg denna tjej var, känslan att  känna sig misslyckad bara för att man väljer att gå på bio själv.

Hoppas att ni tar er tid att umgås mer med er själva :)

Kommentarer
Postat av: neea.*

ensamtid är underbart, så länge den är självvald =)



jaa.. jag är tillbaka haha.. too much free time!

2009-03-21 @ 21:43:44
URL: http://superlavly.blogg.se/
Postat av: Linda-Marie

Hej! Jag tycker också om att göra saker ensam. Bio är mysigt själv och så även att se på film hemma ensam. Men jag klarar inte av att gå ut och äta ensam. Det gillar jag inte.

Brukar du gå ut och äta själv?

2009-03-22 @ 22:20:56
URL: http://oneironaut.blogg.se/
Postat av: neea.*

skriv mer (a) =)

2009-03-23 @ 16:40:07
URL: http://superlavly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0