FÖR VARENDA UNGE!

                                                 

Vill du som jag vara med och ge miljontals utsatta barn en framtid?

Jag har varit Världsförälder i snart 1 år och känner verkligen att jag gör en insatts, genom 200 kr i månaden stöder jag UNICEF arbete med att ge alla barn rätt till bla. mat, rent vatten, trygghet och sjukvård.

Här är exempel på små summor pengar som kan göra mycket:

Sex kronor kan ge tre barn penna och skrivbok för att var delaktig i undervisning.

60 kronor kan UNICEF skänka 60 doser Mässlingvaccin

90 kronor kan UNICEF köpa 1 250 vattenreningstabletter som var och en kan rena 4-5 liter vatten, som barn kan tryggt dricka och tvätta sig med

120 kronor ger UNICEF möjligheten att dela ut 400 påsar med socker-saltlösning för att rädda barn som annars skulle dö av uttorkning.

Det bästa med att vara Världsförälder är att pengarna varje månad inte går till en enstaka person eller by.
Utan du är med och kämpar för varenda unge runt om i världen!




Du kan själv välja om du vill ge 100,200 eller 300kr varje månad som enkelt kan dras via autogiro.
Är du intresserad av att bli världsförälder kan du anmäla dig här eller vill du  veta mera om vad det innebär och UNICEF arbete kan du göra det hära. Det går självklart bra att skänka enstaka summor pengar!
Eller kontakta mig om du har funderingar ( [email protected] )

Att kolla in Webshoppen är ett annat sätt att stödja UNICEF arbete, jag köper mina julkort här!



Jag kommer regelbundet uppdatera med ny information om UNICEF arbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0